Loading...

3 съвета за успешна дигитална кампания

3 съвета за успешна дигитална кампания

Днес все повече компании оперират в интернет пространството и именно там изграждат цялостната си маркетинг стратегия за провеждане на кампании. Проучване от 2014 г. показва, че само за 2014 г. влиянието на маркетинга в социалните мрежи нараства от 34% на 80%. Днес този процент със сигурност е още по-висок.


Позиционирането на бранда в дигиталната среда е ключово за успеха на един бизнес. Дигиталният маркетинг позволява бърза и лесна комуникация с потребителите и други заинтересовани страни, както и неограничени възможности за изграждане на доверие и дългосрочни ползотворни взаимоотношения.


Маркетингът в дигитална среда е целенасочен процес, който трябва да се управлява добре и правилно, за да носи резултати за бизнеса. В този процес една от ключовите фигури е тази на потребителя и доброто му познаване – кой счита за наш конкурент, какво не харесва в нашето стойностно предложение, кои канали използва или би използвал.

Съществуват няколко ключови принципа за успешни кампании в интернет, събрани в съветите в следващите редове:


Анализ на текущата ситуация

Всяка кампания започва от бизнес предизвикателствата, които стоят пред компанията. Дигиталният маркетолог трябва да работи заедно с колегите си от останалите отдели и заедно да дефинират една обща цел, която да се превърне в цел на дигиталния маркетинг. Така на първо място трябва да се определят кои са предизвикателствата пред бизнеса.


След това е необходимо да се направи анализ на дигиталните активни – както на бранда, така и на конкурентите.


Не на последно място трябва да се направи анализ на таргета – какъв е неговия брой, какво е неговото поведение, какво иска да получи, по какъв начин е най-добре да го получи и от кои канали. Дигиталният маркетинг представлява разказване на истории. Колкото повече е информацията за таргета, толкова по-добра основа ще се изгради, върху която на следващ етап да се надгражда.

Планиране на дигитална кампания

Най-общо казано - планирането дава отговор на въпроса – какво искаме да постигнем и какво ще считаме за успех. На този етап следва да се прецени също къде кампанията ще добавя стойност. Хубаво е да разчертаем план, по който да действаме, както и да имаме крайни срокове, които да спазим. Кампанията трябва да бъде планирана така, че резултатите от нея да могат да се измерят.


Анализът на текущата ситуация предоставя много данни за потребителите – настоящи и потенциални. Затова на този етап е важно как ще бъде използвана тази информация. Кои потребители в кой канал се намират и къде биха изградили потребителска пътека. Важно е да имаме цялостна визия за това през какви канали преминават потребителите и каква информация им дава всеки един от тези канали.

Работа с агенции

Често след като осъзнаят нуждата от ефективно позициониране на бизнеса в дигитална среда, бизнесите наемат агенция. Решаваща роля при работата с такава има правилно формулираният бриф. Съществуват няколко основни правила за създаване на работещ бриф.


На първо място – в брифа е добре да има една основна цел. Разбира се, тя може да съдържа в себе си разнообразни „под“ цели, но е необходимо основната такава да е една и да е ясно разграничена от останалите. В противен случай, усилията се разфокусират, а резултатите не са задоволителни. Важно е брифа да дава изчерпателна информация за таргета. Това означава не само информация за демографските характеристики, но и интереси, поведение, теми за разговор, включително и история на досегашната комуникация с аудиторията. Не на последно място - брифът трябва да запознава агенцията със самия бизнес. Тя ще говори от името на бранда, следователно трябва да го познава много добре.


Успешната съвместна работа по кампанията зависи както от точното формулиране на брифа, така и от това как агенцията ще го разчете. Тя трябва да опознае добре пазара, в който оперира бранда. Следователно трябва да влезе в дълбочина в бизнес процесите и да предложи работещи решения, които след това бизнесът да може да поддържа и надгражда във времето.


Ако искате да научите повече как се създават и управляват успешни дигитални кампании, да придобиете умения за анализ на ситуации, формулиране на маркетингова цел, създаване на маркетинг бриф и планиране на кампания, запишете се за курса Digital Campaign Management от ТУК.



Автор: Мария Цекова

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.