Успешното управление на дигитални маркетинг кампании с Георги Малчев и Иван Пантелеев

Дигиталният маркетинг е ключов компонент от технологичната революция, която се случва в съвременния свят, в който живеем. Той е необходим вече за всеки успешен бизнес, а постигането на добри резултати пък зависи от правилното управление на дигиталните маркетингови кампании. Днес сме събрали двамата лектори от курса Digital Campaign Management - Георги Малчев и Иван Пантелеев, всеки от които с богат опит в областта и с готовност да предаде на курсистите най-добрите практики и техники за управление на кампании - от началото до края. В следващите редове ще научите защо присъствието на компаниите в дигиталната среда е ключово за успеха им, какъв е процесът по мениджмънт на дигитална кампания, както и какво да очакваме от предстоящия този месец курс!
Защо присъствието на бизнеса в дигиталната среда е ключово за успешното му функциониране в 21 век?
Иван: Защото открива допълнителни ползи и възможности за аудитории, които намират тази среда за по-лесна, удобна и полезна за комуникация с този бизнес и неговия продукт/услуга. Това, в допълнение, дава възможност на този бизнес да доразвие своето ключово предимство и допълни своите бизнес процеси, така че те да му дадат по-дълъг жизнен цикъл и завладяване на по-млада и прогресивна аудитория. И в синхрон с развитието на технологиите и достъпността на интернет и смарт телефони, вече има по-широка аудитория, която може да се достига и включва в потребителската фуния.
Жоро: Краткият отговор е - защото вече говорим за маркетинг в дигиталната ера. И какво се казва в Маркетинг 4.0 на Филип Котлър - вече не говорим даже за центриран на потребителите маркетинг, а за човешки маркетинг. Това означава, че потребителите вече са част от много различни общности. Че са свикнали да отговарят на своите нужди мигновено - чрез действие на дигитално устройство. И защото, за съжаление - както е посочено в книгата, която е направо учебник по маркетинг, и то не в 21 век, а в 2019 година - сме в ерата на разсеяните потребители. А това означава да не се радваме на много гледания на видеа или на много кликове - ако не сме сигурни, че имаме пътека на хората да извлекат реална полза. Замислете се - ако днес сте прекарали повече от 20 минути в социалните мрежи - кои са нещата, които сте запомнили?
Дигиталният маркетинг – защо е по-добър от традиционния?
Жоро: аз бих казал така - маркетингът винаги е бил управленска функция как да идентифицираме, планираме задоволяването и да задоволим кокретни нужни на конкретни потребители по печеливш за фирмата начин. В ерата на дигиталния маркетинг е страхотно, че имаме толкова много неща:
- възможност да тестваме в рамките на ден, а по-някога и по-бързо - аудитории, интерес, поведение, канал, решение…;
- можем бързо да скалираме работещите неща и да надграждаме комуникации и канали;
- можем да развиваме лоялност по уникален начин;
- можем да стартираме пътеките на потребителите с толкова много формати на съдържание и опции за взаимодействия;
- можем да тестваме, пренастройваме и надграждаме кампаниите почти в реално време;
И да - вече имаме и нова фаза, т.нар. ASK фаза - потребителите сами намират информация. И трябва и тя да се планира, ако е релевантна за нашия бизнес или за клиентите, които обслужваме.
Иван: бих казал, че той вече допълва традиционния и се интегрира към бизнес процесите на една компания. Това, което позволява този вид маркетинг, е възможността за по-добър, бърз и качествен анализ на по-голямо количество данни. В тази връзка и управляване на потребителската пътека и по-ефективния начин на инвестиране на маркетинг бюджети.
Мениджмънт на дигитална маркетинг кампания – какво е най-важното, което трябва да знаем?
Иван: интегриране на маркетинга към процесите в една компания, правилният анализ на маркетинг статистиките и управляване на динамиката на маркетинг кампаниите през периода на годината.
Жоро: Всичко е предположение в маркетинга. Както казвам на лекциите - за потребители, за техните нужди/проблеми, за решението ни за тези нужди, за прилагането на решението на тези нужди. Много е важно да знаем кое е валидирана маркетинг информация (на база на реално поведение на потребителите), както и кое е предположение. Както казвам - какво знаем, че знаем > Какво знаем, че не знаем? Как ще валидираме информацията?
С какво ще се запознаят и какви нови умения ще придобият студентите, които се включат в курса Digital Campaign Management?
Иван: Това, което целим да представим по време на курса, е:- Правилният анализ на бизнес модел на една компания и важните точки, които трябва да се анализират за навлизане в дигиталното пространство;
- Анализ на процесите, през които минава провеждането на една кампания и интегрирането към маркетинг стратегията на компанията;
- Фази на анализ, места и начин на подобрение по време на провеждане на една кампания;
- Добри примери от клиенти с конкретни кампании и проведени активации
Жоро: Аз ще представя, в допълнение на Иван - какво може да “гръмне” в една кампания. Както и подхода на геймификация - прилагане на игрови механики с цел промяна на поведението на потребителите. Надявам се след курса да има по-малко кампании тип “Есе”, а да има наистина смислено самосегментиране на таргет потребителите. Надявам се да има и по-малко кампании тип “Каква награда сме скрили в поста” и да се налага да подсказваме на потребителите :)
Ако искате да навлезете в дълбочина в процеса по създаване и управляване на успешни дигитални кампании, да придобиете умения за анализ на ситуации, формулиране на маркетингова цел, създаване на маркетинг бриф и планиране на кампания - запишете се за курса Digital Campaign Management от ТУК.