Най-вдъхновяващите дигитални кампании за 2017

Броени дни преди старта на най-новия безплатен курс на SoftUni Digital “Digital Project Management”, който ще даде възможност на всеки курсист да се срещне с експерти от практиката и да се сблъска с реални казуси, нашият екип реши да ви „подгрее“ с няколко от най-впечатляващите дигитални кампании за 2017 година според нас.
Трите стратегии, които избрахме да ви представим са уникални и независими една от друга. Надяваме се чрез тях да успеем да внесем свежест сред вашите идеи и да ви вдъхновим за нови и непознати дигитални приключения!
Третото място в нашата импровизирана класация присъдихме на Gucci и хумористичната им кампания, реализирана само преди няколко месеца. Основната цел на компанията е да увеличи своя awareness като се фокусира върху по-млади хора, които не попадат сред обичайния таргет на бранда.
Кампанията се развива почти изцяло в Instagram и в малък съпортващ идеята сайт, който дава допълнителна информация, създавайки по-пълно дигитално преживяване. Цялата кампания се фокусира върху хаштага #TFWGucci (That Feeling When Gucci), базиран на небезизвестните мемета, обикалящи онлайн пространството със „слоган“ „Чувството, когато…“.
Идеята за реализиране на подобна кампания се оказва повече от успешна и носи на Gucci почти 2 млн. харесвания и над 21 хил. коментара в Instagram. Всеки от постовете от кампанията е постигнал средно 67 хил. лайка и 678 коментара. Изводите оставяме на вас.
На второ място ви представяме отново дигитална кампания на известен бранд за дрехи – Ted Baker. Тяхната инициатива е доста по-мащабна от тази на Gucci, като те съсредоточават своите усилия около така модерното през последните години видео съдържание. Кампанията отново се развива в Instagram – модната марка успява да създаде ситком в мрежата, носещ името „Keeping up with the Bakers“, който се „излъчва“ в сторитата на бранда.
Вследствие на големия интерес към кампанията се ражда 360-градусов филм, в който всичко, облечено от персонажите, може да бъде закупено директно от уебсайта на компанията. Трейлърът на „сериала“ постига завидните 1.9 млн. гледания и 19 хил. лайка. Резултати, които биха могли да се конкурират единствено с нашето номер едно предложение.
Първата позиция от нашата импровизирана класация категорично решихме да „подарим“ на една вдъхновяваща кампания на любим бирен бранд. За разлика от предходните примери Heineken избира да съсредоточи своите усилия във Facebook. За изпълняване на целта отново е използвано видео съдържание. Но тъй като кампанията заслужи нашето, а и вярваме вашето внимание, няма да ви отнемаме удоволствието да чуете, видите, разберете и почувствате посланието на бранда сами. Само ще ви кажем, че компанията успя да постигне 3 млн. гледания и над 50 хил. споделяния в мрежата.
Ако искате да научите вдъхновяващи истории от практиката и на български компании, очакваме ви по време на безплатния курс „Digital Project Management“, който стартира след броени дни – включете се от ТУК!