Важни e-commerce практики за успех

Да управляваш успешен онлайн бизнес днес не е толкова лесно, колкото изглежда на пръв поглед. Да имаш сайт и известно количество инвентар далеч не е достатъчно, за да накарат хората да ти обърнат внимание и да се впуснат в изкупуването на продуктите ти. Сега можеш да направиш първите си стъпки в онлайн търговията с практическия курс E-commerce – октомври 2022, който ще те въведе плавно в света и ще покрие най-важните му аспекти.
По повод актуализираното обучение, ще си поговорим за нещата, които можеш да направиш, за да подпомогнеш успеха на своя e-commerce бизнес. Но преди всичко ще видим какво изобщо представлява това.
E-commerce на кратко
Познатият термин идва от electronic commerce, което буквално означава електронна търговия – осъществяваща се в интернет. Идеята за онлайн търговията се заражда през далечната 1979 година, а през 1994 година бива основан и абсолютният лидер – Amazon. През 21-ви век платформи като Shopify и WordPress (в комбинация с плъгин-а WooCommerce) направиха възможно на практика всеки да си създаде онлайн магазин. А on-demand услуги и концепцията за dropshipping отвориха пътя към електронната търговия дори и да нямаш физически инвентар.
Днес, онлайн търговията е процъфтяващ сектор. Продажбата на стоки на дребно онлайн са генерирали над $5.5 трилиона по предварителни данни за 2022 година, а това число само ще расте. Собствениците на онлайн магазини предлагат широк спектър от продукти и услуги, както за крайни клиенти, така и за бизнеси – B2B, B2C, както и C2C (какъвто е моделът на eBay и Etsy), и дори C2B (например, един графичен дизайнер може да продава шрифтове или други графични ресурси на бизнеси).
Източник: Statista
Ако и твоята цел е да продаваш продукти и/или услуги онлайн, се нуждаеш от e-commerce уебсайт – твоят онлайн магазин. Днес пред всички ни стои голям асортимент от решения и платформи, с които можеш да създадеш своя онлайн магазин. С част от тях ще се запознаеш и по време на курса, а в следващите редове ще разгледаме някои аспект на e-commerce сайтовете, които са предпоставка за успех.
Какво прави един e-commerce сайт успешен?
Днешният динамичен онлайн пазар създава възможности не само за разнообразни бизнес модели, но и за широк спектър от търговски предложения. Можеш да развиваш онлайн магазин за физически продукти, или пък да предлагаш услуги онлайн. Можеш да продаваш дигитални продукти – като дизайн ресурси, фотографии, темплейти и всякакъв вид продукт, който може да бъде свален дигитално. Можеш и да се впуснеш в конкурентния свят на dropshipping практиките.
Всички типове онлайн магазини имат няколко общи характеристики, които стоят в основата на успеха им. Те включват:
1. Оптимизация за мобилни устройства
Днес светът е mobile-first. И същото е валидно за онлайн търговията. Повечето от нас консумираме съдържание, общуваме онлайн и пазаруваме през мобилните си устройства. Затова, когато създаваш e-commerce сайт, увери се, че е оптимизиран, за да работи безупречно и през мобилни устройства и таблети. Целевата ти аудитория най-вероятно прекарва най-голямата част от времето си пред най-малкия екран.
2. Фокус върху потребителя
И като говорим за целева аудитория, запомни, че потребителят винаги трябва да е на първо място. От дизайна на сайта, през функционалностите му до онлайн обслужването – фокусът трябва да е върху потребителя. Той не се интересува от продуктите и колко са страхотни, а как могат да са му от полза и да му донеса ползи, или да намалят болки.
За да демонстрираш на потребителя, че е на първо място, трябва да обърнеш внимание на бранда си, на тона, който използваш в копито си, на визията на сайта, както и на цялостното обслужване – от първото му посещение до обслужването след поръчката. Само по този начин можеш да тръгнеш по пътя на растеж и превръщането на еднократни клиенти в лоялни такива.
3. Ефективна структура на сайта
Добрата структура на сайта ще е от полза както за потребителите ти, така и за търсачките. Добре подбраните и балансирани категории ще позволят на клиента по-бързо и лесно да се ориентира в съдържанието (особено като говорим за големи онлайн магазини за физически продукти). Структурата ще подпомогне по-бързото и ефективно индексиране на сайта – а оттам и появата му на по-високи позиции в Google.
4. Проучвай, тествай и подобрявай
Това е валидно в няколко посоки:
- Проучи дали сайтът ти работи поне толкова добре, колкото този на конкурентите. Тествай процесите на поръчка – твърде дълги ли са, има ли затруднения за потребителите, объркващи ли са. Сам поръчай нещо от магазина си или помоли приятел да го направи.
- Търси нови продукти и начини да ги предлагаш. Това не означава всеки месец да обновяваш асортимента си, но не пропускай да следиш тенденциите, за да не те изпреварят конкурентите.
- Не се страхувай да експериментираш и иновираш, тъй като можеш да привлечеш внимание по най-неподозираните начини. Виж как го правят големите марки и успешните ти конкуренти и помисли как можеш да го направиш по-добре.
5. Оптимизация и пак оптимизация
Онлайн магазините разчитат на две неща – SEO и платена реклама. Тъй като не можеш да насочиш вниманието към себе си чрез впечатляваща витрина на физическа локация, трябва да търсиш други начини да доведеш потребителите до твоя e-commerce сайт.
Оптимизацията за търсачки, в по-голямата си част, е безплатен начин да оптимизираш онлайн магазина си така, че да привлича повече органичен трафик. От друга страна, платената реклама в Google и в социалните мрежи ще ти бъде необходима, за да повишиш разпознаваемостта на марката си и конверсиите. Не можеш, обаче, да разчиташ, че една пусната реклама ще ти е достатъчна – трябва да следиш представянето на кампаниите си внимателно и да се научиш (или да използваш външна помощ) да ги оптимизираш.
Вярно е, че днес всеки може да си създаде онлайн магазин. Но малцина са тези, които създават успешни такива. Ако искаш да се наредиш сред тях и да навлезеш в сферата на e-commerce, запиши сега за предстоящия курс E-commerce – октомври 2022 ТУК и направи първите си стъпки уверено!