Как да избереш платформа за онлайн магазин?

Ако искаш да влезеш в света на онлайн търговията, трябват ти две неща – продукт и подходяща платформа за онлайн магазин. Практическият курс E-commerce - октомври 2023 ще ти разкрие тънкостите, а по повод новото издание, днес ще си поговорим по-подробно за избора на платформа за онлайн магазин.
Именно този избор ще определи колко бързо и на каква цена ще стартираш начинанието си. В последствие ще окаже ефект и върху представянето на бизнеса ти и свободата, която имаш, в управлението му. Но нека започнем от най-базовите неща – от какви варианти можеш да избираш!
Какви опции за платформа за онлайн магазин имаш?
Ако се интересуваш от онлайн търговия, то вероятно вече си чувал за решения като WooComerce, Shopify и Magento (сега по-познато като Adobe Commerce). Но знаеш ли какво ги различава и какви други варианти имаш? Има три основни типа решения, от които можеш да избереш платформа за онлайн магазин:
• По индивидуална изработка – т.е. да наемеш екип от разработчици, които да изградят сайта ти от нулата. И сам се досещаш, че това е най-скъпият вариант.
• На платформа с отворен код – представи си система за управление на съдържанието като WordPress в комбинация с WooCommerce.
• Със SaaS решение – т.е. вариант, в който можеш да си подсигуриш пространство за своя онлайн магазин в облака. Пример за такова решение е Shopify. SaaS опцията предлага най-евтиния вариант, тъй като заплащаш месечен абонамент.
Източник: Software Suggest
По време на курса ще те запознаеш подробно с предимствата и недостатъците на всеки вариант. Ще получиш и експертен съвет как да стартираш или да продължиш, ако вече имаш досег с полето на e-commerce. А в следващите редове ще видим кои въпроси е важно да си зададеш, когато избираш най-добрата платформа за онлайн търговия спрямо своите нужди.
Какво да изискваш от своята платформа за онлайн магазин?
Основните аспекти, за които да внимаваш при избора си, са технологична обезпеченост, маркетинг възможности и потребителско преживяване. В тази връзка:
1. Платформата трябва да е скалируема, за да може да поеме увеличаващия се брой продажби и потребители, колкото по-дълго съществува онлайн магазинът.
2. Трябва да търсиш максимална гъвкавост (в рамките на бюджета си), за да можеш да персонализираш платформата и да създадеш дом за марката си. Не забравяй, че дори да не продаваш собствен продукт, все пак се нуждаеш от бранд, чрез който да те разпознават.
3. Вземи предвид колко време, а и пари, ще ти отнеме да стартираш, а и колко си склонен да отделиш? Това зависи изцяло от типа платформа, който избереш.
4. Оцени техническите възможности на екипа си и наличието на support. Ако ти и екипът ти не разполагате с технологична подготовка, създадените от нулата платформи не са най-добрата идея. Но и наличието на техническа поддръжка с високо качество е задължително за другите типове платформи.
Източник: Software Suggest
5. Необходимо е да уточниш и приоритизираш функционалностите, от които ще се нуждаеш най-много. Ще трябва да решиш дали се нуждаеш от неща като потребителски акаунти, няколко езика и/или валути, възможност за запазване в „Любими“, добавяне на потребителски ревюта и препоръки и т.н.
6. Трябва да се увериш, че платформата може да се оптимизира спрямо най-добрите SEO практики, включително и в техническо отношение, както и че може да се използва пълноценно на мобилни устройства. Днес повечето от нас разглеждат онлайн магазини първо на телефона си и след това преминават към покупка, била тя във физическа локация или през десктоп устройство.
7. Ще трябва да прецениш дали избраната платформа за онлайн магазин може да отговори на дългосрочните ти планове и заложени бизнес цели, предвид нивото на контрол и собствеността, диктувани от типа платформа, и още.
Направи първи стъпки в електронната търговия
Ако искаш да навлезеш в наситения с конкуренция e-commerce свят или пък смяташ, че съществуващият ти бизнес може да се представи по-добре, но не си сигурен какво да промениш, не пропускай практическия курс E-commerce - октомври 2023. Ще се учиш от експерт с над 15 години опит в мениджмънта и директните продажби.
По време на обучението ще разгледаш подробно всички аспекти на електронната търговия. Това включва всичко от подбора на платформа за онлайн магазин до използването на различни тактики като имейл маркетинг и програми за лоялност в контекста на e-commerce. Ще разбереш кои са ключовите елементи на всеки онлайн магазин, както и как да ги оформиш.
Не на последно място – ще видиш как да изградиш собствения си бранд, така че да си осигуриш летящ старт. Затова не се колебай и се запиши още днес, очакваме те!